Sæt skub i salget i detailhandlen

I detailhandlen kan det somme tider være svært at differentiere sig fra konkurrenterne og få langet nok over disken til at det hele kan løbe rundt, og det er uanset hvilken branche, man befinder sig i, og uanset om man befinder sig i København eller et andet sted i Danmark. Der findes dog råd for det, og med få tiltag kan du sætte skub i salget og få plus på bundlinjen.

Skil dig ud fra konkurrenterne ved at have et anderledes produktsortiment

En ting, der er anbefalelsesværdig for alle brancher, er at forsøge at skille sig ud fra mængden og ikke blot følge de tendenser, der florerer nu og her. Ved at tilbyde et anderledes produktsortiment, kan fortælle det til kunderne, kan man som butik øge sit salg og kundernes kendskab til butikken. Prøv for eksempel med et anderledes udvalg af drikkevarer, hvis du har en kiosk eller en købmandsforretning. Bestil sodavand hos Ambrosia og prøv nogle anderledes mærker, end alle de andre, eller prøv med et stort udvalg af øl – eksempelvis specialøl.

 

God kundeservice er guld værd

Selvom vores hverdag er blevet digitaliseret, og meget foregår online, skal man ikke undervurdere effekten af god kundeservice. Ved at smile, være sympatisk og give kunderne det, de efterspørger, kommer man rigtig langt, og kan komme foran konkurrenterne.

 

Kunderne er vilde med effektivitet i deres travle hverdag

Der er ikke noget mere irriterende, end et kassesystem, der ikke virker, eller en dankortterminal, der tager vildt lang tid om at svare. Effektivitet er et nøgleord i vores travle hverdag, og derfor er det vigtigt at tilføre dette samt brugervenlighed til forretningen. Scan-selv kasser i supermarkederne er et af de tiltag, der har lettet meget af trykket ved kasserne, og som får kunderne til at vælge et supermarked, også selvom de måske kun skal have få ting. Tænk effektivitet ind i forretningsgangen og se den positive effekt af det på bundlinjen.

Lav en kommentar